کانکس‌ها سازه‌های متحرک و قابل حمل هستند که اغلب از جنس فلزی ساخته می‌شوند. این سازه‌ها به دلیل ساختار ساده و زمان کمی که برای نصب و راه‌اندازی آنها نیاز است، برای استفاده موقت یا دائمی بسیار مناسب هستند. کانکس از مواد فلزی و ساندویچ پانل ساخته می شود و دارای شاسی، اسکلت، پوشش، درب و پنجره، کفپوش، عایق و تاسیسات است. کانکس با استفاده از جرثقیل و ماشین آلات به محل مورد نظر حمل و نصب می شود. کانکس دارای مزایایی مانند سرعت و سهولت ساخت، هزینه پایین، قابلیت بازیافت، مقاومت در برابر نیروهای طبیعی و قابلیت تغییر و تعمیر است.

قیمت کانکس نو و دست دوم چقدر است؟

قیمت کانکس دست دوم و نو به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل نوع، اندازه، کیفیت، امکانات، متریال، نوع اسکلت، انواع ورق، موقعیت مکانی و کاربری کانکس می شود. به طور کلی می توان گفت که قیمت کانکس نو برای انواع مدل های کانکس بین 16 تا 126 میلیون تومان و قیمت کانکس دست دوم برای انواع مدل های کانکس تقریبا نصف قیمت کانکس نو است. البته این قیمت کانکس ممکن است با توجه به شرایط بازار و عرضه و تقاضا تغییر کنند.

قیمت کانکس ۶متری دست دوم

چرا اجاره کانکس؟

اجاره کانکس یکی از گزینه‌های محبوب برای افرادی است که به دنبال یک مکان موقت برای زندگی یا کار هستند. این واحدها، که از جنس فلزی یا چوب ساخته شده‌اند، امکاناتی را برای افراد فراهم می‌کنند که نیاز به فضایی کوچک و قابل حمل دارند.
یکی از دلایل اصلی اجاره کانکس، هزینه کمتر نسبت به ساخت یک ساختمان دائمی است. این واحدها به راحتی قابل جابجایی هستند و اجاره آنها نسبت به خرید یک ملک بسیار ارزان‌تر است. همچنین، نگهداری و تعمیرات کانکس‌ها نیز به راحتی و با هزینه کمتری قابل انجام است.
اجاره کانکس همچنین امکانات را برای افرادی که به دنبال فضایی کوچک و کارآمد هستند، فراهم می‌کند. این واحدها معمولاً دارای امکانات ابتدایی مانند: سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم آب و فاضلاب، و فضای کافی برای زندگی یا کار هستند. همچنین، برخی از کانکس‌ها دارای امکانات اضافی مانند: کمد دیواری، کابینت و حمام هستند.

شرایط اجاره کانکس

شرایط اجاره کانکس ممکن است بسته به شرکت های کانکس سازی متفاوت باشد. اما به طور کلی مراحل زیر را باید طی کنید:

بازدید از نمایشگاه و انتخاب کانکس مورد نظر شما

تنظیم و عقد قرارداد اجاره کانکس با توجه به مدت زمان، قیمت، موقعیت مکانی و کاربری کانکس

پرداخت وجه اجاره کانکس به صورت نقدی یا چکی

هماهنگی و بارگیری کانکس و انتقال آن به محل مورد نظر شما با استفاده از جرثقیل و ماشین آلات

در پایان مدت اجاره، تحویل کانکس به شرکت کانکس سازی و دریافت سند تحویل

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع کانکس با ما تماس بگیرید.

چرا خرید کانکس بهتر از اجاره آن است؟

خرید کانکس نیز یک گزینه مناسب است که می‌تواند به نفع خریدار باشد، اگر نیاز به استفاده برای مدت زمان طولانی ترباشد شما میتوانید با خرید کانکس، مالک این سازه شوید و به دلخواه آن را تغییر دهید و با نیازهای خود تطابق دهید. همچنین، با توجه به افزایش قیمت ملک‌ها در طول زمان، خرید کانکس ممکن است به عنوان یک سرمایه‌گذاری موثر نیز مورد توجه قرار گیرد.
خرید کانکس می تواند در برخی موارد بهتر از اجاره آن باشد. برخی از دلایل این انتخاب عبارتند از:
• داشتن مالکیت دائمی و امنیت بیشتر بر روی کانکس
• داشتن امکان تغییر و تعمیر کانکس بر اساس نیاز و سلیقه
• داشتن امکان فروش یا اجاره دادن کانکس به دیگران و کسب درآمد
• داشتن امکان انتخاب کانکس با کیفیت و طراحی بالا
• داشتن امکان استفاده از کانکس به مدت زمان طولانی و بدون محدودیت

اجاره کانکس تا چه مدت امکان پذیر است؟

اجاره کانکس بستگی به شرایط قراردادی بین موجر و مستاجر کانکس دارد. معمولا موجر کانکس می تواند مدت زمان اجاره را بر اساس نیاز و تقاضای مستاجر تعیین کند. اما برای اجاره کانکس هایی که در نمایشگاه های کانکس سازی موجود هستند، مدت زمان اجاره معمولا برای سه ماه ۳۰ درصد و برای شش ماه ۴۵ درصد از کل مبلغ خرید کانکس است . برای زمان های بیش از شش ماه معمولا خرید کانکس به صرفه تر از اجاره آن است. بنابراین، اجاره کانکس تا زمانی که برای مستاجر مقرون بصرفه باشد، امکان پذیر است. اما برای مدت زمان طولانی تر، بهتر است که به جای اجاره، به خرید کانکس فکر کنید.

آیا می شود کانکس با شرایط سفارشی اجاره کرد؟

اجاره کانکس با شرایط سفارشی امکان پذیر نیست. چون کانکس هایی که برای اجاره در نمایشگاه های کانکس سازی موجود هستند، معمولا از نوع تیپ و با طرح و کاربری استاندارد هستند.
اگر شما نیاز به کانکس با طرح و کاربری خاصی دارید، باید آن را بصورت اختصاصی طراحی و تولید کنید.
اما این کار هزینه بالایی دارد و بعد از اتمام مدت اجاره، ممکن است کانکس شما مورد استفاده کمتری قرار بگیرد.

بنابراین، بهتر است که از بین کانکس های موجود در نمایشگاه، آنهایی را که نزدیک تر به نیاز و سلیقه شما هستند، انتخاب کنید.

سوالات متداول

خرید یک کانکس امکان دارد هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش دهد و به صورت دائمی یا موقت فضای اضافی فراهم کند.

اجاره کانکس می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی‌تر و سریع‌تر برای فراهم کردن فضای اضافی باشد، بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بزرگ.

بله، بسیاری از کانکس‌ها دارای قابلیت حمل و نقل به محل‌های دیگر هستند.

نگهداری منظم، تعمیرات به موقع و استفاده از مواد با کیفیت برای تعمیرات از جمله نکات مهم در نگهداری کانکس‌ها هستند.

عواملی مانند: ابعاد، مواد ساخت، تجهیزات داخلی و خارجی، محل تولید و بازار مقصد بر قیمت کانکس‌ها تأثیرگذار هستند.

خرید کانکس معمولاً به معنای داشتن مالکیت دائمی است، در حالی که اجاره کانکس به معنای استفاده موقت و پرداخت هزینه ماهانه است.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها